Винаги сте мечтали да имате свой собствен бизнес, имате предприемачески дух и желаете да откриете магазин за дрехи? Трябва да знаете, че всеки бизнес има своите специфики и за да е успешна търговията, в тази статия ще ви запознаем кои са те.
От маркетингова гледна точка на първо място ви съветваме да изберете целеви пазар и пазарната ниша, в която смятате да се позиционирате. Тоест какъв ще е вида стоки, който ще предлагате (дамско, мъжко, детско) облекло и дали ще има аксесоари към тях. За да сме още по-конкретни е хубаво да прецените и типа стоки, дали те ще бъдат спортни, елегантни или от смесен тип, в какви граници ще попада ценовия диапазон на дрехите –по-масови и на по-ниски цени достъпни за повечето потребители или маркови и по-скъпи, които ще носят по-висока възвращаемост. Това решение зависи изцяло от вас, в зависимост от това какви средства сте решили, че можете да инвестирате във вашето бизнес начинание и от големината на града, в който се намирате.
Намиране на подходящо помещение
Фирма:
Ако нямате фирма, това ще е първото нещо, с което ще се сблъскате. Повечето потребители изпитват трудност в избора на тип дружество, което да регистрират. По този въпрос можете да се посъветвате със счетоводител. Той ще ви предостави необходимата информация и може да ви съдейства с процедурите по самата регистрация. За момента ООД или ЕООД е предпочитаната форма за стартиране на малка до средна компания в България.
Помещение:
Следващата стъпка е да изберете подходяща локация и помещение. Добре би било, ако магазинът се намира на място, с голям поток от движение на хора, така ще имате повече потенциални клиенти. Например в центъра на града, в който се намирате или в по-големите и развити квартали, в големите търговски центрове и др.
Помещението е хубаво да разполага с голяма витрина, за да може да се вижда стоката, която се предлага и по този начин да привлича повече потребители. Площта на магазина зависи от количеството стоки, които смятате да предлагате. Ако сте решили да предлагате по- голям асортимент от стоки е хубаво магазинът да е по-широк, за да може клиентът да вижда цялостната визия на облеклата. Ако изберете по-тясна ниша и предлагате само определен вид стоки, като например – дрехи за новородени и малки деца, може да продавате целият набор от стоки, които са нужни- от бельото до връхни дрехи и аксесоари. Опитвайте се да създадете цялостен образ на облеклото! По този начин клиентът ще придобие цялостна представа за образа като вижда как те изглеждат заедно и ще закупи по-голям набор от стоки. Нека тези съчетания на дрехи да бъдат изложени на видни места и витрини. Поддържането на санитарно-хигиенното състояние на обекта също е от съществена важност.
Проучване на конкуренцията
Хубаво е и да измислите нещо различно и иновативно спрямо конкуренцията около вас. Например дрехи с нестандартни размери, дрехи по поръчка, дрехи за домашни любимци и различни видове костюми. Дрехите трябва да са старателно избрани според сезона и предпочитанията на целевата аудитория.
Намиране на персонал и доставчици
Доставчици:
В зависимост от това какъв тип дрехи сте решили да предлагате в магазина е хубаво да намерите подходящи доставчици, с които ще зареждате своя магазин. Може да заложите на български производители, може вие сами да шиете дрехите, а има вариант и да внасяте от чужбина, но трябва да имате предвид разходите, които ще възникнат – за доставка, транспорт или митнически разходи.
Персонал:
Продавачът е основният човек, от който зависи количеството продажби на вашия магазин. Затова заложете на човек, който може да бъде консултант и да има чувство за стил. Трябва да бъде любезен, приветлив и усмихнат. Той трябва да знае как да обслужва клиента без да го притиска и винаги да му бъде полезен. За да разберете колко опитен и знаещ е вашия продавач, може да пробвате услугата “таен клиент”.
Ще имате нужда от управител, който да ръководи дейността на фирмата, всички неща свързани по доставката на стоки и персонала.
Също така ще имате нужда и от счетоводител – Който да организира, планира, ръководи и контролира цялостната финансово-счетоводна дейност на предприятието, за да може спокойно да развивате бизнеса си.
Реклама
Постарайте се да откриете обекта грандиозно и със стил. Измислете лесно запомнящо се име, с което хората да свързват. Използвайте плакати, брошури, флаери, информационни табла, за да запознаете клиента с вашия магазин. Може да използвате изненади за вашите клиенти , като от време на време им правите подаръци или отстъпки на стоки, така със сигурност ще имате голяма посещаемост в магазина. По този начин ще успеете да се наложите на пазара и бързо да си възвърнете първоначалните разходи, които са ви били необходими при отваряне на обекта.
Създаване на онлайн присъствие
За още по-голямо удобство на клиента може да създадете сайт, с дрехите които предлагате, за да бъдат видени и да достигат до максимален брой хора, също така стоките да имат опция да бъдат доставяни до различни точки на България. Постарайте се сайтът да бъде добре структуриран и със стилен дизайн. По този начин ще успеете да доразвиете вашият бизнес.
Често задавани въпроси
- Колко струва да си отвориш магазин за дрехи? Факторите, от които зависи началното вложение са многобройни- зависи от вида и броя на стоки, които смятате да предлагате, от помещението, с което ще разполагате и др.
- Подредба на магазин за дрехи – подредбата на стоки е от изключително важно значение за облика на вашия магазин, който указва влияние на оборота. Важно е подредите стоката по начин, който да създаде цялостен образ на облеклото.
- От къде да си заредя магазина за дрехи ? Както вече ви споделихме може да заложите на български или чуждестранни производители или да затворите процеса като вие сами произвеждате дрехите си!