Нов сте в тази област и искате да развиете бизнес като компания за почистване.Идеята за създаване на такъв вид бизнес е от все по-голям интерес за стартиращите фирми.Поради факта,че имате високи доходи при ниски разходи и няма нужда да получавате разрешителни.Основната цел на фирмата е да предоставя на своите клиенти всички видове почистващи услуги.За откриването на фирма за почистване е важно да се обърне внимание на няколко основни етапа:
-анализ на пазара
-подбор на персонал
-избор на надеждна технология
-търсене на химикали,които могат да се справят с всякакъв вид замърсявания.
Трябва да имате впредвид,че конкуренцията е голяма и ще ви е нужен добър бизнес план.Едно от положителните неща в тази сфера е,че бизнес планът на фирмата за почистване е бърз и лесен за изпълнение.Нека да разгледаме стъпките по подробно.
Предимствата на бизнес за почистване
Можете лесно да проучите пазара в населеното място,където ще работите.
Обучение
-Ще си спестите от инвестиции в програми за обучение.Хора,които се занимават с почистване,не се нуждаят от специална квалификация.
-Помещение
В началото няма да се нуждаете от офис помещение.От вкъщи можете да организирате персонала,графика,както и всяка друга работа свързана с документация.Повечето от клиентите ще предпочитат да ви се обадят по телефона отколкото,да идват на място.Единственото помещение,което ще ви трябва е,за да държите техниката и препаратите.
-Персонал
Няма да ви е трудно с намирането на служители,защото това е работа,която почти всики хора могат да вършат.За да успеете в този бизнес,трябва хората,които работят за вас да бъдат отговорни и съвестни към своите задължения.Това ще помогне на бизнеса ви да придобие положителен образ.Ако искате да получите най-доборото от вашия персонал,използвайте собствения си опит.Можете лесно да обучите своя персонал,и ще сте наясно и с времето,необходимо за извършването на всяка дейност.
Работата в тази сфера е ниско платена ,затова трябва да сте наясно с промените в минималната работна заплата.
В началото е по-добре да не наемате много персонал.За финансовите си дела е по-добре да се доверите на опитен счетоводител.Също така трябва да имате на разположение някакъв транспорт,който ще ви е нужен,за да транспортирането на работници и оборудване.
Инвестиция и печалба
Всеки бизнес включва инвестиции.Що се отнася до почистването ,не е необходим голям начален капитал.За да имате по-големи доходи и разбира се да се задържите възможно най-дълго на пазара,трябва да сте направили добра инвестиция.Като най-важното в което трябва да инвестирате е оборудване и препарати.Но да не подценяваме и факта,че персонала също е от голямо значение.Трябва да си вършат добре работата,да бъдат съвестни и внимателни.Персонала е май-важен,защото те предават крайния продукт на вашите клиенти.Съответно клиентите трябва да са доволни от услугите ви,за да се върнат отново или да ви препоръчат на свой познат.
Един от основните фактори за успеха е професионалното оборудване в което трябва да инвестирате.Като например:
-прахосмукачка
-подочистачки тип мопове,кофи и метли
-количка,оборудвана с кошници за съхранение и транспортиране на почистващи препарати ,торби за боклук
-икомплекти за миене и почистване на офис техника,на стъкла и прозорци
-професионална прахосмукачка за почистване на килими-перална машина за почистващите материали и работно облекло
Не подценявайте също така и почистващите препарати.На пазара се предлага голям асортимент от различни продукти за почистване на различни производители.И за да не се допусне грешка,и да се изхарчат повече пари за нищо,е необходимо да се погрижим за правилния избор.Трябва да знаете основните типове химия,тъй като използването на някои видове средства ще изисква закупуване на допълнително оборудване.
- Неутрална среда,която не съдържа опасни вещества.Може да се използва без специални предпазни средства.
- Алкална среда.Съдържат се вещества,които изискват малко защита на кожата на ръцете.
- Вещества,съдържащи киселини в техния състав,за които е необходимо да се придобият специални защитни средства,процесът на употреба трябва да бъдат много внимателни.
Друга важна,но малка инвестиция е да наемете помещение в което ще ви бъде офис и склад за препаратите и оборудването.Офис помещението ще ви е необходимо за приемане на обаждания от потенциални клиенти и водене на документация.Но също така това можете да го вършите и от вкъщи.При стартирването на бизнеса почти няма значение къде ще се намира офиса и съответно имате възможност да наемете малко помещение без значение от района.Освен това,на разположение на фирмата трябва да има някакъв транспорт,който позволява да бъдат транспортирани работници и оборудване.
Изисквания за почистваща фирма
Почистването е работа,често свързана с използването на потенциално вредни химикали,така че трябва да се спазват правилата за безопасност и здраве.
Бизнес план за фирма за почистване
Първото нещо,което е добре да имате впредвид е дали жителите в района,в който ще развивате дейността си могат действително да си позволят,да използват вашите услуги.Много важно също е да проучите конкуренцията и да си създадете маркетингова стратегия.Например организирайте разпечатването на рекламни брошури с вашето име и контакт.Създайте си сайт на който ще има подробно описание на вашата дейност,персонал,цени за предоставените от вас услуги.Желателно е също да имате някакви отстъпки за клиентите си.Брошурите и рекламата ще ви помогнат до една степен,но най добрата реклама е от доволните клиенти.Важно е да спечелите доверието им.Препоръките от настоящи клиенти ще бъдат най-добрия маркетинг за вас и вашата фирма.
Клиентската база е също важен елемент ,който е включен в бизнес плана.Трябва да се привличат потенциални потребители както и такива,които сега стартирват.Необходимо е да се извърши анализ на потенциалната клиентска база и да се водят преговори с бъдещите потребители.
Изчисляване на разходите за отваряне
Бизнес планът на фирмата за почистване трябва да включва подробно изчислени разходи.Трябва да се вземат впредвид разходите за:
Закупуване на оборудване,офис оборудване,униформа,предоставяне на телефонна линия и интернет,наем за помещението,закупуване на техника,всички видове консумативи,заплати на служителите,непредвидими разходи
Набиране на персонал
Дали ще отворите малка фирма или голяма,със сигурност ще ви трябва персонал.Ще ви трябват няколко групи работници.
Момичетата са на-добри в почистването,така че екипът е съставен от 3-4 жени.За получаване на поръчки от клиенти и разпределяне на служители в съоръжения,е необходим оператор-диспечер,както и водач на микробус за превоз на работници и оборудване.
При наемането на персонал ще трябва да се сблъскате с проблем- текучество на служители,тъй като работата като чистач не е от най-добре заплатените у нас.Също така няма да е лесно за малка заплата да се намерят честни работници,които няма да посегнат на материалните ценности на собствениците,от които чистят.Това е много вжно,тъй като една уважаваща себе си почистваща компания цени репутацията си и е длъжна да гарантира безопасността на имуществото на клиентите.
Търсене на клиенти
Отначало ще трябва постоянно да търсите потенциални клиенти и активно да печелите репутация.В голям град няма да има недостиг на клиенти.Н а първо място,търговските центрове,официте,производствените предприятия,складовете се нуждаят от професионално почистване.
Струва си да се съсредоточим върхи малките офис помещения,тъй като през първите месеци за компанията ще бъде трудно да намери средства за почистване на големи предприятия.