Създаване на бизнес план за сладкарница
Мечтаете да имате собствен бизнес? Ако сте от хората, които твърдо следват целите си и искат да ги реализират, но не сте се занимавали с бизнес до сега, ще трябва да се запознаете с информацията нужна за това начинание.
Първото, с което трябва да се заемете, е да оформите идеята в главата си и придобиете ясна представа с каква дейност ще се занимавате: сладкарница, кафене, ресторант, магазин за дрехи, цветя или подаръци, салон за красота и др.
Какво трябва да правите, и какви стъпки да следвате, за да сбъднете мечтата „ Да имам сладкарница “ ще ви покажем малко по-конкретно.
След като вече сте решили да откривате сладкарница ние ви предлагаме да разгледате примерен бизнес-план, защото без него един неопитен предприемач ще изпита трудности. Следвайки плана с необходимите стъпки за изпълнение със сигурност ще спомогне работата.
Сладкарницата е заведение, където се предлагат сладкарски изделия – пасти, торти, бонбони, шоколади, както и напитки като кафе, фреш и други. Обикновено в нея или пред нея има маси и столове за сядане. Продуктите могат да се продават не само в рамките на вашето заведение, но и извън него, например в различни хранителни магазини и ресторанти.
Какви са процедурите по регистрация
(Документи + Изисквания)
На първо място е нужно да регистрирате своя фирма, както и да се регистрирате в ОДБХ (Областна дирекция по безопасност на храните). Това става като подадете заявление и заплатите такса в размер на 34 лева, след това следва да ви провери инспектор от Агенцията. Ако сте изпълнили всички изисквания, получавате удостоверение. Трябва да разполагате с касов апарат.
След това трябва да отидете и в служба “Пожарна и аварийна безопасност”. От там ще ви издадат разрешително .За да са осигурени здравословни и безопасни условия на труд трябва да сключите договор със служба по трудова медицина. И не на последно място трябва отговаряте и на санитарно-хигиенните изисквания.
Избор на подходяща локация
Изборът на местоположение е от съществено значение за привличането повече клиенти. Най-добре е да се намира в близост до детски градини, развлекателни заведения като кино, театри; училища и университети, големи фирми или централни места в града. А относно помещението: То може да бъде ваше собствено или ако не разполагате с такова, трябва да намерите помещение под наем и да го организирате по всички изисквания на държавните инспекции. Имайте предвид и следните аспекти:
– дали е лесно проходимо и забележимо ;
-да бъде достъпно за доставка материали и суровини (във ваша полза ще бъде ако имате авариен или заден изход)
– да има по възможност място за външна реклама.
Необходимо оборудване за производство на торти
1) С какво е необходимо да се снабдите за обзавеждане
Ако желаете да продавате директно продуктите, в сладкарницата трябва да има маси, дивани, столове в зависимост от вашите лични предпочитания, които да създават уют. По този начин клиентът ще се наслади допълнително на вкусните ви десерти.
Кухня и кухненско оборудване – най- добре е да използвате качествени уреди и прибори; (например: машини за месене на тесто, пещ или печка за печене , различни видове витрини)
Отопление – помислете според вашето помещение кой начин за отопление ще бъде най-ефективен ;
Осветление – светлата и приветлива атмосфера е от значение за цялостния интериор на заведението.
Вентилация – трябва да отговаря на необходимите изисквания.
Санитарни помещения – не на последно място чистотата на тези помещения трябва да е безупречна.
Още нещо което може да ви бъде необходимо и в полза е Софтуерна програма, която ще ви олеснява как ще се управляват ресурсите, поръчките, сметките и плащанията и Охрана на обекта( камери, алармена система) .
2) Интериор
Нека вашата сладкарница бъде обзаведена от вашия собствен стил , така тя ще бъде уникална сама по себе си. Използвайте различни видове украси, цветя, които да придават свежест, декорации и салфетки, които например могат да бъдат с името на сладкарницата. Помислете и в какво да опаковате вашите продукти, може да се вижда вашия фирмен знак (лого).
Създаване на онлайн присъствие (сайт, социални мрежи)
В ерата на 21 век онлайн бизнеса се разраства с огромни темпове. За да достигне вашият бизнес до максимално много хора е добре да се замислите за разработка на ваш сайт и да използвате популярните към момента социални мрежи. Там можете да публикувате желаната от вас информация ( например- местоположението на вашата сладкарница, какви продукти предлагате и др.) Бонус – можете да предложите опция във вашият сайт – Доставка по домовете. По този начин вашият бизнес ще се разрасне несъмнено.
Създаване на маркетингова стратегия
Подбора на персонала също е от съществено значение за вашата фирма. Любезният и приветлив персонал ви дава висок шанс за успех и печалба на сладкарницата. Ще се нуждаете от сладкар, който да приготвя различните видове сладкиши и десерти, продавачи, сервитьори, които могат да носят униформи изработени специално за заведението, управител, чистачи, които да се грижат за добрата хигиена, счетоводител, грижещ се за отчитането на приходите и разходите, начисляването на заплати, съставяне на баланси и др.
След като сте се запознали с по-голямата част от информацията и решили въпросите с разрешителните, локацията, интериора, персонала, трябва да изберете деня на откриването на вашето заведение. Постарайте се това да се превърне в събитие, което ще достигне до максимално много хора. За привличане на клиенти е необходимо да раздавате листовки, флаери с реклама за вашата фирма, да поставите банери и табели около заведението и на различни места в града. Търговецът е длъжен да постави в близост до входа на търговския обект надпис на български език, който съдържа името на фирмата, адреса на управление на търговеца; името и фамилията на лицето, отговорно за обекта; работното време на търговския обект. Измислете интересно име. Така сладкарницата ви ще бъде запомнена лесно.
В заключение можем да кажем, че ще имате първични разходи, които трябва да покриете в началото, като размера зависи от големината на сладкарницата, а възвращаемостта на парите зависи от големината на града, в който се намирате. Но за да успеете, трябва да поемете риск и да вярвате в себе си.