I. Цел на процедурата:
Процедурата цели да насърчи инвестициите за подобряване на производствения капацитет и оптимизиране на бизнес процесите в семейните предприятия, предприятията от творческите индустрии и занаятите, и по този начин да допринесе за повишаване на тяхната конкурентоспособност и засилване на пазарното им присъствие
II. Допустими кандидати:
1) Да са търговци по смисъла на Търговския закон или Закона за кооперациите.
2) Да са регистрирани не по-късно от 31.12.2021 г.
3) Да са микро или малко предприятие (до 49 души персонал).
4) Да имат средносписъчен брой на персонала за 2023 г., който е ≥ 1 заето лице.
5) Да отговарят на поне едно от следните изисквания:
5.1. Да са семейно предприятие през 2023 г. и към датата на подаване на проектното предложение, в което:
– повече от половината от капитала (собствеността) на предприятието се притежава от физическото лице, създало предприятието или придобило капитала (собствеността) му И минимум едно друго (различно) физическо лице участва официално в управлението на предприятието, като между двете лица съществува роднинска връзка,
или
– повече от половината от капитала (собствеността) на предприятието се притежава от две или повече физически лица, създали предприятието или придобили капитала (собствеността) му, като между тях съществува роднинска връзка И минимум едно от тези лица или минимум едно друго (различно) физическо лице, с което всички лица, притежаващи повече от половината от капитала (собствеността) на предприятието имат роднинска връзка, участва официално в управлението на предприятието,
или– повече от половината от капитала (собствеността) на предприятието се притежава от физическото лице, създало предприятието или придобило капитала (собствеността) му И минимум едно друго (различно) физическо лице е назначено на трудов договор в предприятието, като между двете лица съществува роднинска връзка,
или
– повече от половината от капитала (собствеността) на предприятието се притежава от две или повече физически лица, създали предприятието или придобили капитала (собствеността) му, като между тях съществува роднинска връзка И минимум едно от тези лица или минимум едно друго (различно) физическо лице, с което всички лица, притежаващи повече от половината от капитала (собствеността) на предприятието имат роднинска връзка, е назначено на трудов договор в предприятието.
5.2. Да са предприятия с основна икономическа дейност (четиризначен цифров код съгласно Класификацията на икономическите дейности – КИД-2008 въз основа на данни за 2023 г.) в областта на творческите индустрии, както следва: списък с допустими кодове
5.3) Да са предприятие с дейност от Списъка на занаятите съгласно Приложение № 1 към Закона за занаятите, чийто собственик е вписан със същата дейност в Националния регистър на занаятчиите, поддържан от Национална занаятчийска камара : списък на занаятите по групи
6) Да са реализирали нетни приходи от продажби ОБЩО за 2021 г., 2022 г. и 2023 г. финансови години в зависимост от категорията на предприятието-кандидат, както следва:
-Микропредприятие ≥ 30 000 лева ≤ 1 800 000
-Малко предприятие ≥ 75 000 лева ≤ 7 200 000
7) Да са заявили подкрепа само за основната си икономическа дейност съгласно КИД-2008 въз основа на данни за 2023 г ИЛИ да са заявили подкрепа за дейност съгласно Списъка на занаятите – Приложение № 1 към Закона за занаятите, с която собственикът/ците на предприятието е/са вписан/и в Националния регистър на занаятчиите, поддържан от Национална занаятчийска камара .
III. Безвъзмездно финансиране
• % на безвъзмездната помощ – 75% за семейни предприятия и такива от творческите индустрии, 85% за предприятия от сектора на занаятите;
-минимална сума на безвъзмездната помощ – 15 000 лв;
-максимална сума на безвъзмездната помощ – 150 000 лв.
IV. Допустими разходи:
1) Разходи за придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), представляващи машини, съоръжения, оборудване.
2) Разходи за придобиване на инструменти и оборудване под стойностния праг на същественост за ДМА.
3) Разходи за придобиване на дълготрайни нематериални активи (ДНА) – специализиран софтуер.
4) Разходи за създаване на онлайн магазин за продуктите/услугите от дейността, за която е заявена подкрепа – до 10 000 лева.
5) Разходи за въвеждане на следните ИКТ системи/модули за подобряване на управленските, производствените и логистичните процеси в предприятието – до 15 000 лева:
- Система за управление на ресурсите (ERP система);
- Система за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM система);
- Система/модул за управление на веригата за доставки;
- Система/модул за управление на складовото стопанство (WMS система);
- Система/модул за управление на производството (MOM/MES система);
- Система за бизнес анализи (Business Intelligence система).
6) Разходи за консултантски услуги за подготовка на проектното предложение по процедурата.
V. Краен срок за кандидатстване: 16.09.2024г.
В случай че желаете да ползвате нашите услуги и те представляват интерес за Вас, не се колебайте да се свържете с нас. Счетоводна къща-Паралееви ЕООД ще Ви окаже съдействие през целия процес на проекта.