От 06 октомври 2017 г., заявленията по проект „Родители в заетост” вече могат да бъдат подавани и по електронен път (сканирани с подпис или електронно подписани) на електронен адрес, създаден за целите на проекта. Тази възможност ще имат родителите, които искат да осигурят детегледач за детето си и да се върнат на работа, за да продължат професионалната си кариера или да намерят подходящо работно място. Проектът „Родители в заетост” е съфинансиран от Европейския социален фонд на Европейския съюз чрез Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020.
Агенцията по заетостта припомня, че право да подават заявления имат родители на деца от 0 до 5-годишна възраст, които не са записани в детски заведения. Родителите, които към момента на кандидатстване не са включени в заетост, следва да започнат работа (при работодател или като самоосигуряващо се лице) в рамките на четири месеца от получаване на услугата за отглеждане на дете. По проекта се осигурява възможността детегледачът да полага грижа за детето в срок до 18 месеца.
Заявления се приемат както на хартиен носител, подадени лично във всички бюра по труда в страната, така и на електронен адрес: roditeli-v-zaetost@az.government.bg (сканирани с подпис или електронно подписани) най-късно до 17:00 ч. на 31.10.2017 г.
Подробна информация по проект „Родители в заетост” и образец на Заявление може да намерите тук.